Opis
Specyfikacja
Opinie (37)
Inspiracje (25)
Pytania i odpowiedzi (12)
Gwarancje i usługi
Raty

Dysk SSD Samsung 960 Evo 500GB M.2 PCIe (MZ-V6E500BW)

ID produktu: 1103108
Zobacz produkty podobne
(37)
Pojemność dysku [GB]:
  • 500 GB
  • 1024 GB

Opis produktu

.

Dysk SSD Samsung 960 Evo o pojemności 500GB w rozmiarze M.2. Umożliwia szybką transmisję danych poprzez interfejs PCIe.

 

  • Maksymalny odczyt danych: 3200MB/s
  • Maksymalny zapis danych: 1800MB/s

Specyfikacja

PCI-Express x4 NVMe
Rodzaj kości pamięci
TLC
Kontroler
Samsung Polaris
Zastosowane technologie
S.M.A.R.T.
Szyfrowanie AES 256-bit

Opinie (37)

(37)
Najbardziej pomocna opinia
SSD w wersji 500GB kupilem w grudniu, uzywam go jako dysku systemowego Win 10.
Na plus - dysk jest potwornie szybki, bootowanie systemu trwa 5-10 sekund, wychodzenie PC z uspienia trwa 1-2s.
W codziennym uzytkowaniu Windowsa nie widac jednak jakiejs szalonej roznicy pomiedzy zwyklymi dyskami SSD SATA pokroju Samsung 850 EVO ktore sa 2x tansze.
Kiedys skok technologiczny SATA HDD na SATA SSD byl olbrzymi - transfery wzrosly z 70-100MB/s na 500 MB/s, koniec z chrupaniem igly, dlugim czasem dostepu itp.
Wymiana na M.2 SSD z transferem sekwencyjnym 2GB/s nie byla juz takim wielkim wow, polecam tylko entuzjastom nowych technologii tym bardziej ze cena jest sporo wyzsza od zwyklych dyskow SSD poki co a i sa problemy hardwarowe.

Minusy - instalacja i uzytkowanie..
W polaczeniu z plyta MSI Gaming M5 Z170A i 6600K i Win 10 dysk sprawial i nadal sprawia mnostwo problemow/konfliktow sprzetowych tzn sa problem z magistrala PCI Express i trybem UEFI. Instalacja Win 7 jest bardzo problematyczna, Win 10 troche problematyczna. Dysk po zakupie nie jest sformatowany i jest niewykrywalny przez Windows/BIOS.

Dysk zdarza sie ze po nocy znika, nie widzi go BIOS, nie widzi go Windows 10 pomimo ze dzien wczesniej wszystko bylo ok.
Rozwiazania sa rozne - przed bootowaniem trzeba odlaczyc fizycznie kabel zasilajacy na kilka minut, czasem trzeba odlaczyc kabel HDMI/DP od karty graficznej czy tez wyjac/wlozyc dysk z portu M.2 - jakkolwiek to glupio brzmi wyglada na to ze Chipset Z170A nie do konca jest gotowy na wspolprace z NVMe. (dysk jest sprawny jakby co).
Skutek - stracone godziny/dni na updaty BIOSU, firmware, troubleshooting na forach hardwarowych, kilkakrotne instalowanie Windowsa etc.
Warto miec to na uwadze przy kupowaniu SSD M.2 NVME (polecam poczytac o problemach na roznych forach tematycznych)
Reasumujac - czy kupilbym ponownie - chyba nie, poczekalbym jeszcze kilka mies/rok az technologia sie ustabilizuje i bedzie kompatybilna w 99% z urzadzeniami na rynku.

PS. Wersja 512GB tez nie jest potrzebna, spokojnie na partycje systemowa wystarcza 256GB (chyba ze ktos instaluje bardzo duzo gier/programow).
Za zaoszczedzone pieniadze lepiej dokupic zwykle SATA SSD.

Jezeli ktos sie jednak upiera na NVMe M.2 SSD - Samsung i jego seria 950 Pro/960 EVO sa obecnie bezkonkurencyjne wydajnosciowo.
Posiadam ten produkt 1-2 miesiące
dzięki kolego za info ,po przeczytaniu zmieniłem Samsung SSD 950 PRO 512 GB na zwykłego Samsung SSD 850 EVO 250 GB
Dziękuje ! Wątpliwości rozwiane :)
Dziwne. Mam od roku 950 pro 512 i żadnych problemów. Na Maximusie VII Gene. Też Z170. Winda 10. Wykrywany zarówno przez bios jak i instalatora W10. Jedynie co może martwić to temperatury, ale nie zaobserwowałem z tego tytułu problemów. Stabilnie i szybko. W codziennym użytkowaniu nie ma porażającej różnicy między nvme a satą. Ale przy zastosowaniach profesjonalnych zaręczam, że oszczędzicie duuużo czasu. No i nie ma tych pie..ych kabli. Czekam na dostępność 960 pro 1 Tb. Właśnie, gdzie one są??
@rzul
Nie, nie dziwne, przynajmniej dla MSI Gaming M5 Z170A I 960 EVO (wyszly 2 mies temu na rynek w przeciwienstwie do 950 Pro ktore sa od roku juz dostepne).
Na stronie MSI z uaktualnieniami BIOSU czytamy:
BIOS 1.A - 2016-07-25 - Improved PCIE compatibility, improved SAMSUNG 950 Pro NVME compatibility.
BIOS 1.D (najnowszy) - 2016-12-19 - Improved NVME device compatibility, - Updated VBIOS and GOP.

Slowem - z problemami z 950 Pro MSI sie uporalo, z 960 EVO jeszcze nie mimo ze miesiac temu wydali nowy BIOS (jakas kompatybilnosc z NVME poprawili ale nie 960 EVO).

Gdybym wiedzial o tych problemach tez zdecydowalbym sie na 950 Pro badz na SM961 - jeszcze szybsze I do kupienia w detalu gdzieniegdzie - a tak mam najnowsze 960 EVO ktore jak dziala jest super ale niestety czasami/czesto lubi stwarzac problmy I nie dzialac :)

Chodzi mi tylko o to - jezeli ktos chce 960 EVO - niech przed zakupem sprawdzi na 100% czy plyta glowna wspolpracuje z tym dyskiem bezproblemowo bo inaczej kosztuje to duzo straconego czasu czyli pieniedzy.

A co do braku kabli - 100% sie zgadzam, im mniej kabli tym lepiej, zawsze :)
Uważam ze ten dysk typowo pod gry lub oprogramowanie gdyz po pierwsze 500 gb pod system po co wystarczy 120 gb max 240 ja takie posiadam, po drugie tak jak napisałeś na codzień w użytkowaniu systemu ssd m2 jak evo 850 256gb za 400 zł w zupełności wystarcza: 15-20 sekund załącza sie system Windows 10 home przy 8gb ramu i procku koby lake 7500 bez podkręcania niczego itd. Stąd polecam ten dysk dla osób które cenią sobie szybkosc w grach [ szybkość jest widoczna na każdym kroku ] Natomiast faktycznie róznica w cenie miedzy Samsung 500GB M.2 SSD 850 EVO ok 760zł a tym jest 1190zł to 430 zł i wg mnie nie ma aż takiej różnicy żeby tyle dopłacać.
@ UP

Pod gry też nie warto go kupować. Chyba że kogoś interesuje kilka sekund szybsze wczytywanie map. FPS nie przybędzie.

Inspiracje (25)

Pytania i odpowiedzi (12)

Właśnie zakupiłem, nie narzekam chociaż na Asus Z170 Pro Gaming system uruchamia się w 17 sekund... Wie ktoś jak z tymi koścmi TLC ? Jest się czego obawiać przy normalnym użytkowaniu i okresowym renderingu ?
TLC od MLC charakteryzuje się mniejszą wytrzymałością i żywotnością. W podstawowych zastosowaniach nie powinno być różnicy.

Gwarancje i usługi

Warunki gwarancji
Długość
36 miesięcy
Typ gwarancji
Sprzedawcy
Informacje o gwarancji producenta
Telefony:
801172678
Opis:
Gwarancja realizowana przez serwis autoryzowany producenta
Usługi
szczegóły
szczegóły
szczegóły
szczegóły
szczegóły
szczegóły
szczegóły
Gwarancje
szczegóły
szczegóły

Raty i leasing

Opis

Specyfikacja techniczna

Opinie (37)

Pytania i odpowiedzi (12)

Inspiracje (25)

Outlet (0)

Market

Zobacz również: TP-LINK TL-SF1008P, Hama UV 77mm (70077), Delock DVI-D - DVI-D, 0.5, Czarny (84369), Dymo Etykieta D1 24mmx7m Czarny/Czerwony (S0720970), Electrolux EKC54552OX, V7 do laptopa HP Probook 4720S 14.4V, 5200mAh, 8 komorowa (V7EH-OB1D), Xerox WC 6655 Hi-Cap CYAN, Roccat Aluma iE-HS (ROC-14-210), Qoltec (50218), Cisco SG250-26-K9-EU, Excalibur 4948 CDFB, Icidu sieciowa 2 x USB (PI-707712), Motorola MOTOROLA MBP140 - 413710200201, NoName Pokrowiec Smart Look Huawei P9 Lite granatowy (GSM024907), Beeyo Nakładka Armor Huawei P9 Lite biała (GSM026840), Origin Storage DDR4 SODIMM 8GB 2400MHz (OM8G42400SO2RX8NE12), PAPERBLANKS Notatnik midi Mystique (240591), Displate Black Widow M, 500 GB