Oculus Rift S (301-00178-01)

BESTSELLER!
ID produktu: 4145397
Zobacz produkty podobne
(49)
Zapytaj społeczności 10 pytań
Seria:
  • Quest
  • Rift S
Pojemność:
  • 64 GB
  • 128 GB
Rekomendacja eksperta
Najbardziej zaawansowane gogle od Oculus. Wejdź do świata wirutalnej rozgrywki, gdzie dzięki poprawionej optyce oraz precyzji kontrolerów doświadczysz jeszcze więcej wrażeń.
Opis
Specyfikacja
Opinie (49)
Inspiracje (1)
Pytania i odpowiedzi (10)
Gwarancje
Outlet (1)
Raty
Leasing
Rabat zostanie naliczony po dodaniu do koszyka produktu Oculus Rift S (301-00178-01)

Opis produktu

Odbierz rabat na ten produkt z kodem MORELOWYPT

1

Dodaj produkt do koszyka.

2

W polu “Kod rabatowy”. Wpisz lub wklej swój kod MORELOWYPT

3

Gotowe! Ceny zostały obniżone.

Użyj kodu:

MORELOWYPT

Odbierz rabat na ten produkt z kodem BACK2UNI

1

Dodaj produkt do koszyka.

2

W polu “Kod rabatowy”. Wpisz lub wklej swój kod BACK2UNI

3

Gotowe! Ceny zostały obniżone.

Użyj kodu:

BACK2UNI

Gogle VR

Okulary VR przenoszą użytkownika w zupełnie nową, wirtualną rzeczywistość. Zakładając je, można w mgnieniu oka znaleźć się na egzotycznej plaży lub w samym sercu dynamicznej potyczki. Graj w najnowsze produkcje, korzystaj z zaawansowanych aplikacji i programów, które wykorzystują potencjał technologii VR. Wygodne gogle VR o dopracowanych parametrach zapewnią optymalne warunki do korzystania z wirtualnej rzeczywistości.

Rozszerz ekran swojego monitora

Ten model gogli VR jest kompatybilny z komputerem, dzięki czemu będzie to świetne uzupełnienie gamingowego wyposażenia, jak również dodatkowe akcesorium do oglądania filmów, korzystania z aplikacji i programów. Gogle VR do komputera umożliwią odkrywanie topowych gier w zupełnie nowej jakości. Zanurz się w rzeczywistości wirtualnej, tocz potyczki i przeżywaj przygody dzięki goglom VR.

Rozszerz ekran swojego smartfona

Ten model gogli VR jest kompatybilny ze smartfonem, dzięki czemu do korzystania z wirtualnej rzeczywistości nie potrzeba niczego więcej. Gogle VR do smartfona to świetne uzupełnienie urządzenia mobilnego oraz sposób na przeniesienie rozrywki na zupełnie nowy poziom. Okulary kompatybilne ze smartfonem przydadzą się zarówno podczas gier, jak również do oglądania materiałów wideo.

Jeszcze większa rozdzielczość obrazu

Chcąc doświadczać znakomitych wrażeń podczas korzystania z wirtualnej rzeczywistości, warto postawić na wysoką rozdzielczość. Ten model gogli VR oferuje rozdzielczość 2560 x 1440, dzięki czemu obserwowany obraz jest niezwykle szczegółowy i realistyczny. Okulary o tych parametrach można polecić wymagającym użytkownikom, którzy szukają dobrej klasy gogli VR do gier i oglądania filmów, ale nie chcą dopłacać do rozdzielczości 4K lub wyższej.

Żyroskop

Ten model gogli VR wyposażono w żyroskop. To bardzo przydatny czujnik, który z dużą dokładnością rozpoznaje położenie gogli i ruchy, jakie wykonuje użytkownik. Żyroskop dokonuje pomiaru prędkości kątowej, rozpoznaje położenie okularów oraz to, w jaki sposób się poruszają. Analizowane są kąty obracania się w różnych osiach, dzięki czemu użytkownik uzyskuje odpowiedni obraz podczas poruszania głową.

Czujnik zbliżeniowy

Dla jeszcze wyższej wygody użytkowania, ten model gogli VR wyposażono w czujnik zbliżeniowy, który bezbłędnie rozpozna chwilę, w której gogle zostaną założone. Czujnik zbliżeniowy, po wykryciu założenia gogli na głowę, uruchomi je, dzięki czemu użytkownik szybciej będzie mógł rozpocząć ich użytkowanie.

Czujnik magnetyczny

Niektóre modele gogli VR dysponują dodatkowymi czujnikami. Ten model okularów VR wyposażono w czujnik magnetyczny, dzięki czemu programy, gry i aplikacje reagują na zmianę pola magnetycznego. Najczęściej ma on formę niewielkiego przycisku, który wystarczy aktywować, by wywołać określoną akcję – na przykład uruchomić konkretny film spośród wielu do wyboru.

Akcelerometr

Ten model gogli VR wyposażono w cały szereg kluczowych czujników, a jednym z nich jest akcelerometr, czyli czujnik przyspieszenia. Jego zadaniem jest wykrywanie i reakcja na ruchy głowy i ciała, jakie wykonuje użytkownik gogli. Akcelerometr jest niezbędny szczególnie podczas użytkowania gier, ale też znajduje zastosowanie podczas oglądania filmów.

Przyszłość komputerowych gier VR

Przyjrzyj się dokładniej funkcjom naszych najbardziej zaawansowanych gogli PC.

Biblioteka najlepszych gier VR

Przemierzaj ogromną, wirtualną przestrzeń setek najlepszych gier VR i dodatków dostępnych już w sklepie Oculus i pamiętaj, że to zaledwie początek.

Zmieć konkurencję.

Soczewki nowej generacji oraz ostrzejszy obraz z jaśniejszymi, żywszymi kolorami i zredukowanym efektem siatki. Zaawansowany sprzęt współgra z innowacjami Oculus w zakresie oprogramowania, zapewniając idealną grę na wielu różnych typach komputerów.

Nie trać gry z oczu.

Używaj specjalnych gogli o nowoczesnym kształcie, stworzonym z myślą o prędkości. Wystarczy obrócić kółkiem regulacyjnym, a gogle Rift S trzymają się pewnie we właściwym położeniu i bez problemu wyprzedzają Twoje najszybsze reakcje.

Wkrocz głębiej do świata VR.

Oculus Insight przenosi Twoje ruchy do świata VR niezależnie od tego, w którą stronę patrzysz, i zapewnia śledzenie o pełnym zasięgu, bez zewnętrznych czujników. Rozglądaj się dookoła, rób uniki i zmieniaj bieg walki w dowolnym miejscu obszaru gry.

Uzbrój się.

Dzięki kontrolerom dotykowym Oculus możesz przenieść ręce i gesty bezpośrednio do gry. Twoje wymachy, rzuty i przechwyty pojawiają się w rzeczywistości wirtualnej z intuicyjną, realistyczną precyzją.

Wykorzystaj moc komputera.

Gogle Rift S dają możliwość grania w najlepsze gry VR na większej liczbie komputerów. Wyróżniają się nadzwyczajną grafiką i emocjonującą treścią z jednoczesną łatwością konfiguracji

Przejmij kontrolę.

Dom to przestrzeń, którą tworzysz, urządzasz po swojemu i do której zapraszasz znajomych. Dzięki Dash masz w zasięgu swoje aplikacje i komputer, niezależnie od tego, w którym miejscu wirtualnej rzeczywistości się znajdziesz.

Słuchaj zawsze i wszędzie.

W Oculus Rift S funkcja dźwięku pozycyjnego wbudowana jest bezpośrednio w gogle, dzięki czemu doskonale słychać pozostałych uczestników gry oraz to, co skrada się za plecami.

Specyfikacja techniczna

Displayport
Tak
3.5 Jack
Nie
HDMI
Nie
USB
Tak
MicroUSB
Nie
USB-C
Nie

Opinie

(49)
(49)
4.5/5
(49)
86% osób poleca
ten produkt
5
69%
4
16%
3
12%
2
0%
1
2%
Najbardziej pomocna opinia
Opinia potwierdzona zakupem
Zacznijmy od początku...

===
Hardware
===

Gogle same w sobie są solidne, aczkolwiek przy rysowaniu granicy polecam zachować odstęp około stopy od ściany. (Pomaga w przypadku, gdy nie zauważymy, że się przesunęliśmy, a w normalnym przypadku mamy spore szanse na bliskie spotkanie trzeciego stopnia naszej ręki ze ścianą)

Pałąk i gąbka bardzo na plus. Względem CV1, które miałem okazję użytkować ze dwa-trzy razy o niebo lepiej. Regulacja nacisku na głowę oraz ostrości obrazu działa niezawodnie, wszystko jest idealne.

Efekt poświaty wprawdzie występuje ale na niego się zwykle uwagi nie zwraca, gdyż po pewnym czasie nasz mózg zaczyna sam go kompensować.

Efekt tunelu jest dość widoczny na początku i dla osób korzystających z peryferiów obszaru wzrokowego (ja np. często je wykorzystuję przechodząc przez drogę, dla upewnienia się, że nic nie nadjeżdża mimo spojrzenia w bok), aczkolwiek większość osób zaczyna go ignorować po wciągnięciu się w grę.

Światło przechodzi wyłącznie pod nosem, ale w jasno oświetlonym pomieszczeniu byłem w stanie nie zwracać na to uwagi, gdyż jest to bardzo niewielka ilość. Wystarczy zredukować ilość światła w pokoju i praktycznie efektu nie widać.

W kwestii kontrolerów... Jest niezwykle lepiej niż względem CV1. Po pierwsze kontrolery są lepiej wyważone, mimo, iż środek masy na początku daje dziwne wrażenie, gdyż jest nad dłonią. Chropowata powierzchnia powoduje, że kontrolery leżą wygodnie w dłoni.

Co do przewodu - jedna osłonka na cały kabel była idealnym pomysłem zamiast dwóch. Jedyne czego mogę się przyczepić to to, że kabel zwisa z lewej strony i trochę przeszkadza jak nie mamy podwieszonego systemu okablowania dla VR, aczkolwiek trochę taśmy i przyklejenie kabla do tyłu gogli naprawia problem całkowicie ;)

Jeżeli gracie w okularach... Nie wydawajcie pieniędzy na soczewki, co chyba, że macie duże okulary albo noski was będą łaskotać po nosie. Może trudno założyć gogle na okulary, aczkolwiek posiadanie "podwójnych oczu" nie przeszkadza w rozgrywce na "nowym" Oculusie.

===
Czas na software...
===

Wstęp/tutorial Oculusa jest idealny, pomaga ze wszystkim od zera poprzez ustawienia, bezpieczeństwo etc.

Początkowo byłem dość sceptyczny do ustawiania dystansu między źrenicami za pomocą oprogramowania, aczkolwiek działa idealnie i wszystko jest ostre.

Oculus Home jest bardzo praktyczną aplikacją, gdzie możemy wszystkim zarządzać albo spotkać się z przyjaciółmi w "VR"... Może osobiście wolę VRChat albo podobne produkty, aczkolwiek Oculus Home jest dobrą alternatywą na start z światem VR.

Przechwytywanie ruchu... cóż jak to w VR jest ułomne... ale czego oczekiwać po trzech czujnikach? Ruch rąk jest odwzorowany idealnie, ale jeżeli gracie w jakąś grę która obsługuje Kinecta, albo system Mocap (kamerowy) to polecam się zapatrzyć w tę alternatywę.
Osobiście przetestowałem też system śledzenia ruchu na projekcie w Unity. W przypadku śledzenia samym Oculusem wypadło to słabo. Jednakowoż po
dodaniu Kinecta był to poziom "grywalny" poza skomplikowanymi położeniami typu leżenie na brzuchu czy klęczenie albo przysiady.
W przypadku użycia 8 kamer 720p i systemu Mocap cóż... odwzorowanie ruchu tego systemu jest na poziomie 99.9% więc raczej nie powinienem mieć zastrzeżeń.

===
Co do gier
===

Zagrałem w Skyrima VR, Pavlova oraz obejrzałem kilka filmów (fragmentalnie) - moje odczucia są proste... Gra się świetnie.
Wprawdzie pierwsze co zmieniłem to metodę chodzenia na analog zamiast teleportację i obrót na płynny, gdyż tak mi się gra bardziej komfortowo, ale to kwestia gustu.

Filmy ogląda się dobrze, ale osobiście wolę robić to na siedząco... Takie jakieś odczucie leniucha ;) Może granie w Pavlova mnie wymęczyło gdzie trzeba było unikać pocisków i chować się za osłonami.

Pierwsza sesja na nowym Oculusie trwała ponad 2h w tym od konfiguracji do grania w Skyrima etc.

===
Podsumowanie
===

Czy warto kupić Oculus Rift S?
Jeżeli posiadacie inne gogle (Vive / Index / Rift CV1)... nie, lepiej poczekać co Oculus przyniesie z adnotacją 2.0
Jeżeli nie posiadacie... tak, gdyż jest to dość tani produkt o bardzo wysokiej jakości porównywalny z produktami ekskluzywnymi.

Jeżeli chcecie zacząć przygodę z VR, Oculus Rift S jest godny polecenia. Zawiera cały niezbędnik elementów, kontrolery, prostą konfigurację etc.

===
Dane techniczne
===

Gogle: Oculus Rift S
Kontrolery: Oculus Touch S
Procesor: AMD FX-8350 (stock)
GPU: Zotac GTX 980Ti AMP! Extreme
RAM: HyperX 1866MHz, 16GB
Dysk: HDD Toshiba 7200RPM, Seagate 10000RPM
OS: Windows 10

Software: SteamVR, Oculus


  • ZALETY:
  • + wygoda
  • + kontrolery
  • + cena
  • + przechwytywanie ruchu (ręce
  • + głowa)
  • + dobry tutorial dla początkujących
  • + zredukowany efekt poświaty i tunelu
  • + komfort użytkowania
  • + rozkład masy
  • WADY:
  • - przechwytywanie ruchu ciała (estymacja)
  • - kabel zwisający przez lewą rękę
Posiadam ten produkt Od kilku dni
Zgadzam się z powyższą opinią w 100%. Pozdrawiam. J.
Mnie namówił :)
mnie też ;p
pozostaje podziękować!
===
Praca z goglami
===
Jako, ze jestem programistą i ostatnio zdarzyła mi się konieczność pracy z tymi goglami przy tworzeniu prototypu gry VR dołożę jeszcze kolejną cegiełkę.
API Oculusa jest akceptowalne, mimo, że w większości korzystałem ze SteamVR to miałem okazję też przetestować VRTK i mogę uznać, że najwygodniejsze było API od oculusa, ale jednak kompatybilność przeważyła na korzyść SteamVR.
Problemem tych gogli względem np. HTC Wive czy Valve Index jest brak kompatybilności z systemem OSX, co znacznie utrudnia pracę, gdyż trzeba pracować na Windowsie...
Aczkolwiek mogę powiedzieć, że gry z wykorzystaniem RayTracingu w VR wyglądają naprawdę niesamowicie... Oby te technologie poszły jak najszybciej do przodu, bo aktualnie RT w VR jest bardzo mocno zasobożerny...

===
Ocena po dłuższym czasie użytkowania
===
Jak ktoś chce zacząć przygodę z VR - jak najbardziej polecam, gdyż są to jedne z tańszych gogli... no ale jednak zalecam zamocowanie jakiegoś haka przy suficie pośrodku strefy, gdyż ten kabel jest naprawdę denerwujący...
Dodatkowo zalecam zakup soczewek dla osób korzystających z okularów, gdyż jednak zakładanie okularów w goglach jest dość męczące przy 8h siedzenia (z przerwami)...
A i lepiej mieć krótką fryzurę, albo długą spiętą z tyłu, gdyż grzywka mocno wchodzi w obraz...
Nadal jestem zadowolony z tego zakupu i mogę szczerze polecić wszystkim fanom VR, chyba, że dysponujecie większym budżetem wtedy droga prowadzi do Valve Index...

Inspiracje

(1)

Pytania i odpowiedzi

(10)
Dobra mam pytanie czy można grac na tym w VR chat?
Tak, oczywiście.

Gwarancje

Warunki gwarancji
Długość
24 miesiące
Typ gwarancji
Gwarancja wewnętrzna Morele.net
Gwarancje
szczegóły
szczegóły
szczegóły

Outlet

(1)

Raty

Leasing

Opis produktu
Specyfikacja techniczna
Opinie
(49)
Pytania i odpowiedzi
(10)
Inspiracje
(1)
Outlet
(1)

Market

Zobacz również: Tefal SM 1552, Skink do Samsunga Galaxy A5 - (FS_HARDGLASS_SAMGA5), Ultrasone PRO 900 - WYPRZEDAŻ !!!, Cellular Line etui Rigid Satin iPhone 6/6S (CSATINIPH647G), Delock 5m czarny (83728), MicroConnect Patchcord STP, CAT6, LSZH, 3m, czarny (STP603S), Intellinet Network Solutions 714044 1,6m, Kingston DDR4 8GB, 2400MHz, ECC, REG (KSM24RS8/8MAI), ARRMA Tylna piasta 2 szt. (AR330374), Nevox Cover Black mobile phone case (1385998), Dream Machines G1050TI-15PL49 8 GB RAM/ 240 GB M.2 PCIe/ 256 GB SSD/ Windows 10 Home PL , NoName Etui Flower LG K10 2017 wzór 1, Mercury Goospery Etui iJelly new SONY XPERIA M4 zielony, nemo Etui Flip Magnet UNIWERSALNY 4,5"-5", TelForceOne Nakładka Sky Tpu Do Iphone 7 / Iphone 8 Niebiesko-różowa, Mocolo SzkŁo Hartowane Mocolo Tg+3d Xiaomi Mi8 Lite Black